• Powiększ czcionkę Zmniejsz czcionke Normalna czcionka Przełącz na wysoki kontrast
  • Regulamin

    Regulamin Sklepu Internetowego INFO.MUZEUM.WSCHOWA.PL

    Art. 1 Postanowienia wstępne

    1. Sklep internetowy Muzeum Ziemi Wschowskiej dostępny pod adresem internetowym https://info.muzeum.wschowa.pl/, prowadzony jest przez Muzeum Ziemi Wschowskiej, ul. Plac Zamkowy 2, 67-400 Wschowa, NIP: 925-18-44-102 REGON: 007010846

    Art. 2 Definicje

    Ilekroć w niniejszym Regulaminie pojawią się niżej podane terminy, należy przez to rozumieć odpowiednio:

    1. Muzeum – Muzeum Ziemi Wschowskiej,

    2. Sklep Internetowy – Sklep internetowy dostępny pod adresem https://info.muzeum.wschowa.pl/, prowadzony Muzeum Ziemi Wschowskiej

    3. Regulamin – obowiązujący Regulamin Sklepu Internetowego;

    4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej wskazana w zamówieniu i w fakturze VAT. Za Klienta uważany jest również Konsument;

    5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Muzeum Ziemi Wschowskiej Umowę (zakup Usługi) niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

    6. Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a Muzeum Ziemi Wschowskiej za pomocą platformy sprzedażowej dostępnej w ramach Sklepu Internetowego;

    7. Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu Internetowego

    8. Usługa – zakupiona usługa świadczona przez Muzeum Ziemi Wschowskiej: usługa oprowadzania po mieście, itp;

    9. Dowód zakupu – faktura VAT ,dowód wpłaty, potwierdzenie dokonania przelewu;

    10. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.);

    11. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.).

    Art. 3 Postanowienia ogólne

    1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów Usługi oprowadzania przez Klienta w Sklepie Internetowym.

    2. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu

    3. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Muzeum Ziemi Wschowskiej.

    4. Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim.

    5. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest:

      1. sąd właściwy dla miejsca jej wykonania (zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Kodeksu Postępowania Cywilnego) – w przypadku Klientów będących Konsumentami;

      2. sąd właściwy dla siedziby Muzeum Ziemi Wschowskiej – w przypadku Klientów dokonujących zakupów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 584 ze zm.).

    Art. 4 Ceny i płatności

    1. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, zawierają podatek od towarów i usług oraz inne należności o charakterze publicznoprawnym. Cena podana przy każdej Usłudze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Cena Usługi może być czasowo obniżona z uwagi na prowadzone przez Muzeum Ziemi Wschowskiej okresowe działania promocyjne.

    2. Formami płatności w Sklepie Internetowym są:

      1. przelew bankowy na konto Sklepu Internetowego podane w powiadomieniu o przyjęciu zamówienia oraz na fakturze pro forma. W tytule przelewu należy koniecznie umieścić numer zamówienia oraz imię i nazwisko Klienta;

      2. przelew elektroniczny poprzez Przelewy24.pl;

      3. płatność na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności po wcześniejszym kontakcie pod nr: 65 540 16 40

    3. Termin płatności wynosi 7 dni od daty wygenerowania faktury pro forma. Po upłynięciu terminu płatności zamówienie może zostać automatycznie anulowane.

    4. Muzeum Ziemi Wschowskiej zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wprowadzania, nowych i wycofywania Usług znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian – z zachowaniem praw nabytych Klienta.

    5. Przy składaniu zamówienia Klient może skorzystać z kodu rabatowego otrzymanego od Muzeum Ziemi Wschowskiej.

    6. W przypadku nadpłaty lub niedopłaty Klient zostaje o niej poinformowany na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia.

    7. Klient może podjąć decyzję o wykorzystaniu nadpłaty na zakup w Sklepie Internetowym lub o dokonaniu zwrotu nadpłaty.

    8. W celu zwrotu kwoty nadpłaty Klient zobowiązany jest do poinformowania Muzeum Ziemi Wschowskiej listownie:
      Muzeum Ziemi Wschowskiej
      ul. Plac Zamkowy 2, 67-400 Wschowa
      lub na adres e-mail: sekretariat@muzeum.wschowa.pl

    Art. 5 Realizacja złożonych zamówień

    1. Klient, dokonując zakupu Usługi oprowadzania poprzez Sklepi Internetowy, podaje następujące dane:

      1. imię i nazwisko oraz nazwa firmy (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)

      2. adres zamieszkania lub siedziby (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)

      3. adres do korespondencji

      4. numer NIP (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)

      5. e-mail

      6. telefon kontaktowy

    2. Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się po zarejestrowaniu płatności.

    3. Klient ma możliwość anulowania zamówienia do momentu dokonania płatności. Po dokonaniu płatności w celu rezygnacji z zamówienia Klient będący Konsumentem zobowiązany jest do przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.

    Art. 8 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    1. Klient ma możliwość zrezygnowania ze złożonego zamówienia /odstąpienia od umowy:

      1. jeżeli w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia nie opłaci złożonego zamówienia;

      2. w przypadku Klienta będącego Konsumentem – bez podawania przyczyn w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia dokonania zapłaty za usługę oprowadzania.

      3. Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient wysyła na adres:
        Muzeum Ziemi Wschowskiej
        Plac Zamkowy 2
        67-400 Wschowa

    lub mail: sekretariat@muzeum.wschowa.pl

    1. Muzeum Ziemi Wschowskiej ma możliwość odstąpienia od umowy z winy Klienta, ze skutkiem natychmiastowym:

      1. w przypadku, gdy Klient poda nieprawdziwe dane przy założeniu konta Klienta;

      2. w przypadku, gdy Klient w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia nie opłaci faktury pro forma.

    2. Klient będący Konsumentem nie może odstąpić od umowy zawartej na odległość w przypadku umów:

      1. świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    Art. 10 Procedura reklamacji

    1. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne można składać:

      1. e-mailem na adres: sekretariat@muzeum.wschowa.pl;

      2. listownie na adres: Muzeum Ziemi Wschowskiej Plac Zamkowy 2, 67-400 Wschowa z dopiskiem „Reklamacja”.

    2. Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia, a potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z przypisanym numerem jest wysyłany na podany adres e-mail.

    3. Warunkiem rozpatrzenia zgłaszanej reklamacji jest dostarczenie przez Klienta niezbędnych danych stosownie do przedmiotu reklamacji. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać:

      1. nazwę firmy albo imię i nazwisko oraz adres Klienta;

      2. tytuł lub przedmiot reklamacji;

      3. dokument potwierdzający zakup reklamowanego usługi (nr zamówienia lub nr faktury VAT); uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości w postaci np. faktury lub potwierdzenia zrealizowania zamówienia;

      4. podpis lub podpis i pieczęć Klienta, jeżeli zgłoszenie składane jest w formie listownej.

    4. W przypadku braku danych, o których mowa w ust. 3, Muzeum Ziemi Wschowskiej informuje Klienta telefonicznie, pisemnie lub mailowo o konieczności ich uzupełnienia.

    5. Klient jest zobowiązany do uzupełnienia brakujących danych lub do dostarczenia dokumentów w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Muzeum Ziemi Wschowskiej o konieczności uzupełnienia niezbędnych wymaganych danych.

    6. Rozpatrzenie Reklamacji zostaje zawieszone na okres 14 dni kalendarzowych do czasu uzupełnienia przez Klienta niezbędnych danych.

    7. Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przyjęcia jej przez Muzeum Ziemi Wschowskiej lub w terminie 14 dni kalendarzowych od daty uzupełnienia przez Klienta niezbędnych wymaganych danych lub dokumentów.

    8. Klient jest informowany pisemnie, e-mailowo lub telefonicznie przez Muzeum Ziemi Wschowskiej o decyzji w zgłoszonej sprawie reklamacyjnej.

    9. W przypadku nieustosunkowania się przez Muzeum Ziemi Wschowskiej do zgłoszonej reklamacji w terminie wskazanym w ust. 7 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem Klienta.

    Art. 11 Ochrona danych osobowych

    1. Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta i zostały podane dobrowolnie.

    2. Dane osobowe Klientów mogą być powierzane osobom trzecim na zasadach określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego i w celu realizacji dodatkowych jego funkcjonalności.

    3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności i w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.

    Art. 12 Zmiany Regulaminu

    1. Muzeum Ziemi Wschowskiej zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.

    2. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują w terminie nie krótszym niż 7 dni od daty ich opublikowania na stronie info.muzeum.wschowa.pl

    3. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.

    Art. 13 Postanowienia końcowe

    1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumentów.

    2. Usługa prezentowane na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do złożenia oferty.

    3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2022 roku.